Monthly Archives:

Sierpień 2018

Rozwój osobisty

Rozwijanie Samodyscypliny

28 sierpnia 2018
dyscyplina

Rozwijanie Samodyscypliny

Na podstawie książki Brian’a Tracy – „Nie tłumacz się. DZIAŁAJ!”

W ostatnim czasie przeszedłem dość sporą transformację. Zaczęło się od Fenomenu Poranka autora Hal Elrod, który opisuję tutaj. Dzięki tej książce zyskałem wiedzę na temat tego jak zmieniać swoje nawyki. Ale aby je zmieniać potrzebna jest samodyscyplina. Fenomen Poranka pozostaje ze mną stale mimo ukończenia 30 dniowego wyzwania ale pojawiło się nowe wyzwanie. Nie lada wyzwanie. 555 dni z Ferdynandem Karzełkiem. Codziennie o 5:55 na jego Fanpage spotykamy się aby dostać dawkę motywującej wiedzy. Każdy może w nim brać udział. Zachęcam i Ciebie. Ale do rzeczy…

W marketingu sieciowym mamy wiele korzyści w porównaniu np. z etatem. Jednym z tych przywilejów jest brak szefa oraz listy obowiązków, która jest narzucona z góry. Jest to niewątpliwa korzyść ale zarazem chyba największa pułapka marketera.

Jeśli nie ma listy obowiązków to jak działać? Taką listę musimy stworzyć sami co wymaga samodyscypliny. Oto 9 samodyscyplin do rozwijania każdego dnia aby nie osiąść na laurach i aby osiągnąć sukces.

1. SAMODYSCYPLINA JASNEGO MYŚLENIA

  • Ważne jest aby zachować świeży umysł. Ciągła praca, tzw. kołowrotek nie jest pożądany w pracy marketera z uwagi na fakt, że nie mamy czasu na przemyślenie problemów.
  • Posiedź sam na sam w ciszy min. 30 minut. Zapisuj każdy szczegół jaki przyjdzie Ci w tym czasie do głowy.
  • Medytuj jeśli umiesz.
  • Siedząc w ciszy, np. z filiżanką kawy rozmyślaj nad danym problemem. Zobaczysz, że to co odkryjesz będzie niesamowite. Odpowiedzi na dany problem będą pojawiać się same.
  • Umysł jest jak wiadro z brudną wodą. Przez umysł przepływa tysiące, miliony myśli każdego dnia i nie mamy tego świadomości. Jednak gdy wiadro z brudną wodą odstawisz w spokojne miejsce i nie będziesz go ruszać, brud osiądzie na dnie a woda stanie się czysta. Tak samo jest z umysłem. Usiądź na 30 minut dziennie minimum a zobaczysz ile myśli przepływa Ci przez głowę. Po chwili umysł zacznie się sam wyciszać.

2. SAMODYSCYPLINA W USTALANIU CELÓW

  • Ustal swoje cele, które chcesz zrealizować w najbliższych 6-12 miesiącach.
  • Ustal datę realizacji. Nie pozostawiaj celu bez daty.
  • Cele ustal w czasie teraźniejszym.
  • Zapisz je w pierwszej osobie.
  • Dla przykładu: NIE PALĘ zamiast NIE BĘDĘ PALIŁ; WSTAJĘ O 7:00 zamiast BĘDĘ WSTAWAŁ O 7:00; ROBIĘ DMO (daily method of operation) zamiast BĘDĘ ROBIŁ DMO
  • Zapisz minimum 10 celów.
  • Codziennie przepisuj swoje cele.
  • Na zmianę nawyku wystarczy 21 dni. Rob to co chcesz zmienić przez 21 dni a wejdzie Ci to w nawyk.

3. SAMODYSCYPLINA ZARZĄDZANIA CZASEM

  • Planuj swój dzień, najlepiej dzień wcześniej na wieczór. Twój umysł będzie w stanie przerobić ten plan przez noc.
  • Zrób listę rzeczy do zrobienia w danym dniu.
  • Uszereguj listę wg priorytetów na zasadzie:

o A – bardzo ważne
o B – coś co powinieneś zrobić
o C – coś przyjemnego co chciałbyś zrobić ale bez konsekwencji – wpływu na sukces.
o D – deleguj obowiązki, jeśli możesz lub masz na kogo delegować o E – eliminuj te zadania które są zbędne

Ważne:

  • Nie wykonuj B gdy nie ukończysz A. Nie wykonuj C gdy nie ukończysz B.
  • Szereguj zadania na zasadzie: A1; A2; A3; B1; B2; B3; C1; C2; C3 itd.
  • Spisz wszystko co w danym dniu chcesz zrobić włączając w to nawet obiad.
  • Planuj szczegółowo na tyle na ile możesz.

4. DYSCYPLINA ODWAGI

  • Obawy pojawiają się, gdy mamy obiekcje, pojawiają się tam gdzie nie dowidzimy. Rozbijaj je, czytaj, poszukuj odpowiedzi.
  • Obawy pojawiają się, gdy masz problem z 4W czyli czterema wiarami: o Wiarą w model biznesowy MLM
    o Wiarą w produkt
    o Wiarą w firmę o Wiarą w samego siebie
  • 4W potraktuj jak mapę. Gdy któraś wiara szwankuje to wiesz gdzie szukać.
  • Boimy podejmować się decyzji głównie związanymi z ryzykiem i inwestowaniem. Boimy się porażki, odrzucenia. Unikamy ryzyka. Musisz nauczyć się to pokonać.
  • Zastanów się co powoduje Twój strach w danym obszarze?

5. SAMODYSCYPLINA UTRZYMANIA CIAŁA I DUCHA W ZDROWIU

  • Dbaj o zdrowie
  • Jedz mniej, ćwicz więcej
  • Ćwicz rano. To najlepsza pora. Wyrób w sobie nawyk ćwiczenia. Pamiętaj, że potrzebujesz 21 dni na to aby zmieniać nawyki
  • Powiedz sobie, że chcesz dożyć 100 lat w dobrym zdrowiu. Jakie ma być Twoje ciało, jaka skóra, jak chcesz wyglądać? Czy na starość chcesz być pełen energii czy wyglądać jak typowy staruszek/staruszka, która nie ma siły i energii? Zaprojektuj to sobie.

6. SAMODYSCYPLINA OSZCZĘDZANIA I INWESTOWANIA

  • Naucz się oszczędzać 10-20% tego co zarabiasz.
  • Jeśli nie zarabiasz zbyt wiele odkładaj choćby 1% po to aby wyrobić sobie nawyk odkładania. Potem zwiększ do 2%, 4%, 8% itd.
  • Zaoszczędzone pieniądze naucz się inwestować.
  • Postaw sobie za cel wolność finansową. Jak to osiągniesz?

7. SAMODYSCYPLINA CIĘŻKIEJ PRACY

  • Jak coś robisz to rób to. Wyłącz wszelkie rozpraszacze. Wyłącz pocztę email. Wycisz telefon. Skup się na tym co robisz w danej chwili.
  • Pracuj przez cały czas pracy.
  • Pamiętaj o tym co masz do wykonania zgodnie z listą, którą ustaliłeś wcześniej oraz z DMO.

8. SAMODYSCYPLINA NAUKI

  • Czytaj codziennie choćby po 30 minut. Jeśli w ciągu 30 minut jesteś w stanie przeczytać 10 stron to znaczy że w skali miesiąca jesteś w stanie przeczytać książkę 300 stronicową. W skali roku to 3600 stron. Zakładając, że książka jedna książka ma średnio 180 stron to znaczy że w skali roku ogarniesz 20 książek!!! W skali 5 lat to będzie 100 książek!!!
  • Uczestnicz w eventach, webinarach i konferencjach firmowych.

9. SAMODYSCYPLINA WYTRWAŁOŚCI

  • PAMIĘTAJ i miej na uwadze, że przyjdzie taki czas, kiedy będziesz chcieć tym wszystkim rzucić. Gdy powiesz sobie: „MAM DOŚĆ”. Gdy będziesz chciał zrezygnować. Po prostu miej to na uwadze, że taki czas przyjdzie. Co wtedy zrobisz? Wytrwasz? Nie rezygnuj. Znajdź w sobie siłę aby kontynuować. Nagroda czeka na końcu tylko na wytrwałych.
  • Ucz się cierpliwości. Jej brak to główne zagrożenie w marketingu sieciowym.

7 KORZYŚCI UPRAWIANIA SAMODYSCYPLINY

  1. Nawyk samodyscypliny to gwarancja sukcesu.
  2. To co masz zrobić zrobisz szybciej, lepiej i więcej niż inni.
  3. Zarobisz więcej i szybciej awansujesz.
  4. Będziesz mieć poczucie kontroli.
  5. Będziesz mieć wysoką samoocenę.
  6. Będziesz bardziej pewny/a siebie.
  7. Będziesz mieć silny charakter dzięki czemu staniesz się innym człowiekiem.

Rozwój osobisty

Fenomen Poranka – wyzwanie

6 sierpnia 2018
poranek

Fenomen Poranka – wyzwanie – zaliczone!

Moje wyzwanie 30 dniowe właśnie się zakończyło pełnym sukcesem! Ale o co chodzi…

Fenomen Poranka - książka„Fenomen Poranka” to tytuł książki autora Hal’a Elrod’a. Wpadłem na nią słuchając podcasu Bob’a Heilig’a i od razu mnie zaintrygowała. Byłem wtedy na wczasach i miałem ze sobą czytnik ebooków. Nie zastanawiając się długo od razu kupiłem ebooka i przystąpiłem do czytania. Nie zdążyłem przeczytaj całej książki ale wiedziałem już, że chcę spróbować. Nie miałem nic do stracenia. To był najlepszy czas aby wystawić swoją dyscyplinę na próbę. 

Fenomen Poranka polega na wstawaniu o 1h wcześniej niż zwykle się wstaje. Ta 1h ma być w całości dla Ciebie i budować dobre nawyki. W trakcie tej 1h wykonuje się określone czynności, które są podzielone na 6 bloków. Łatwo zatem wyliczyć, że każdy z nich trwa 10 minut. Co to za bloki?

  1. 10 minut na ciszę lub medytację. Ja wybrałem medytację bo praktykowałem ją od kilku lat ale raz bardziej, raz mniej systematycznie. Postanowiłem, że w końcu najwyższy czas ten temat usystematyzować.
  2. 10 minut na czytanie książki. Dzięki temu książki czytasz regularnie i dość szybko.
  3. 10 minut na afirmacje. Warto ściągnąć dodatek do książki i wydrukować. Są w nim gotowe afirmacje jednak ja zalecam zrobić swoje. Mają całkiem inną energię. Jednak na dobry początek warto wykorzystać te, które poleca autor.
  4. 10 minut na wizualizacje. Muszę się przyznać, że ten punkt najgorzej mi poszedł. Spędzałem więcej czasu nad czytaniem książki i zwyczajnie nie miałem już potem czasu.
  5. 10 minut na pisanie dziennika. Dzięki temu jesteś w stanie cofnąć się w czasie i sprawdzić swoje rezultaty jak zaczynałeś lub gdy praktykujesz dalej cofnąć się o parę miesięcy.
  6. 10 minut na ćwiczenia. Ja wybrałem jogę. I tak już ćwiczyłem kiedyś więc to był najlepszy moment aby do niej wrócić.

I tak oto przetrwałem 30 dni. Nie opuściłem ani jednego dnia! A zaczynałem dość hardcorowo bo gdy wróciliśmy z wczasów o 1:15 w nocy a o 6:00 rano już byłem na nogach i zaczynałem swoją przygodę. W trakcie wyzwania pamiętam, że miałem jeszcze jeden taki ciężki dzień z soboty na niedzielę. Nie, nie, nie byłem pijany :P. Nie piję alkoholu, tylko okazjonalnie i tylko wino jak już coś. Po prostu byliśmy w gości i późno wróciliśmy. Ale nie odpuściłem. Wiedziałem, że źle czułbym się gdybym sobie zrobił wolne. Zatem praktykowałem pełne 30 dni. W dni powszednie, soboty, niedziele. Codziennie! I wiesz co? Da się. Wszystko możesz tylko musisz chcieć.

medytacjaW trakcie wyzwania przeczytałem dwie książki, trzydzieści razy powtarzałem afirmacje, wymedytowałem prawie 5h. To był dobry czas, którego nie zamierzam kończyć. Polecam każdemu, kto chce budować dobre nawyki, łamać bariery i rozwijać się by być lepszą wersją samego siebie.

Hal Elrod tworzy świetną grupę na FB, która w tym momencie liczy ponad 160.000 pozytywnych, zgeekowanych osób na punkcie Miracle Morning. Dobrze jest otaczać się ludźmi, którzy myślą podobnie jak Ty. Zaglądniesz?