trojka

Trzy rodzaje pędu w marketingu sieciowym są kluczem do zrozumienia swojej pozycji. 

Marketing sieciowy to specyficzny model biznesowy. Trzeba go zrozumieć aby skutecznie funkcjonować i wytrwać. Często ludzie za szybko odpuszczają a są tuż przed swoimi pierwszymi sukcesami.

Pewnie słyszałeś stwierdzenie, że biznes lubi prędkość. Nie dotyczy to tylko MLM ale każdego biznesu. Należało by w tym miejscu zdefiniować co to znaczy „szybko”. Dla niektórych „szybko” oznacza miesiąc. Powiem Ci jedno – za szybko. Takie sławy MLM jak Dale Calvert czekał 3 lata na to aby dopiąć swojego pierwszego partnera biznesowego. Bob Heilig czekał 1 rok zanim zdecydował się wziąć odpowiedzialność za swojego pierwszego dystrybutora. A Ty po 2 tygodniach płaczesz, że Ci nie idzie???

Wiedza w tym artykule pochodzi właśnie od Boba Heiliga, gościa który jest TOP liderem na rynku USA. Prowadzi podcast Your Virtual Upline, który gorąco polecam.

Co to za trzy rodzaje pędu w marketingu sieciowym?

  1. Pęd osobisty
  2. Pęd firmy
  3. Pęd zespołu

Najważniejszy z nich trzech jest pęd zespołu ale o tym później.

Pęd osobisty jest wtedy, kiedy to Ty masz sukcesy, Ty rejestrujesz klientów, Ty rejestrujesz dystrybutorów, Ty robisz obrót. Problem w tym, że tylko Ty a nie Twój zespół. Możesz być super sprzedawcą ale jeśli Twój zespół nie umie Cię zduplikować to powiem ci jedno – masz problem i nie licz na pasywny dochód i długoterminowy biznes.

Pęd firmy występuje wtedy, gdy firma X wchodzi na rynek lub obecna wypuszcza nowy produkt. Wszyscy o tym gadają, robi się szum wokół firmy, reklamę i każdy o niej wie. Skoro 8/10 osób to robi to Ty też zaczynasz. Poddajesz się efektowi tłumu i zaczynasz robić co inni. Ale i tu Bob mówi: „Nie ciesz się, bo fala na której płyniesz w końcu opadnie, a Ty razem z nią„. Jeśli nie jesteś sprawcą swojego sukcesu to nie pociągasz za sznurki i nie wiesz jak wybrnąć z trudnej sytuacji. I to nie jest tak, że z firmą jest coś nie tak. Po prostu model cyklu biznesu taki jest w każdej firmie. Firmy raz przeżywają rozwój raz stagnację.

Pęd zespołu jest najważniejszy bo dzięki temu osoby w zespole zarabiają i Wasz biznes biegnie w dobrym kierunku. Pęd zespołu musi być poprzedzony Twoim osobistym pędem. Nie wystarczy abyś tylko mówił o tym swoim ludziom z zespołu, ważne jest abyś pokazał na własnym przykładzie jak działać. Ale aby to się stało musisz mieć system i narzędzia. Musi nastąpić DUPLIKACJA.

Co to jest DUPLIKACJA?

To powielenie Twoich działań, które przyniosły Ci zamierzony efekt. Zatem duplikacja musi być prosta i skuteczna. Co masz duplikować? System, którym się posługujesz.

„Nie ważne co działa, ważne co się duplikuje”.

Eric Worre

Co to jest SYSTEM?

To ustrukturyzowany zestaw narzędzi i instrukcji, który prowadzi do wykonania określonego zadania. Zatem system nie może polegać na zakładaniu fanpejdży, stron internetowych, blogów, sklepów itd. bo jest to zbyt skomplikowane dla przeciętnej osoby.

Jaki ma być SYSTEM?

Jak samochód z kierownicą. Gdy wybierasz projekt, wsiadasz do samochodu. Gdy nie masz do dyspozycji narzędzi i systemu to tak jak byś nie miał kierownicy. Gdzieś dojedziesz ale nie za daleko. Rozbijesz się na pierwszym zakręcie.

Trzy rodzaje pędu w marketingu sieciowym
trzy rodzaje pędu w marketingu sieciowym

Więcej na temat systemu znajdziesz w tym poście.

Jeśli ten artykuł dał Ci wartość to podziel się nim ze znajomym. Jeśli choć jedną osobę zainspiruję do działania do zmiany to warto to robić.

Jeśli uważasz ten artykuł za ciekawy podziel się nim z przyjaciółmi: